Ahad, 30 Oktober 2011

malang kot !?

Hari nie last day bf aku keje … hahhahahha … yes2 lpas nie leyh la luang mase lbih dgn aku … (sbb kurang dpt  perhatian) hari nie aku nak cter hal2 yg berlaku dalam mase yg da berlalu … bukan da berhari2 berlalu tp setiap hari aku lalui … kalau nak tau jom bace cter kat bwh nie …


KES PERTAMA : 

aku tman bf aku keje… tp dlm keadaan yg tak seberape sehat, aku gagahkan gak la sbb kesian plak kat dy … lg pon aku sorg2 kt uma borink doe … mcm biase aku lpak sorg2 kat dpn mase bf aku keje kat kicen … makin lame aku rase bdn aku dedar ( suhu badan meningkat ). Tak lame lpas tu aku skit satu bdn … hadoi2 … ape lg, aku p mntak kunci kete, aku tdo la dlm kete … mase tu bdn aku da stat seram sejuk da (pnas campo sejuk) …


KES KEDUA :

mcm hari sblm nie aku lpak kat tmpat keje bf aku walaupon bdn tak brape nk sehat .. tp kali nie aku ad teman … tu pon sbb kbetulan dy nk p interview besok hari … nak di jadikan cter, biler bf aku abes je keje, kitorg nie mls nak blik uma … so kitorg pon lpak la kt extream park …niat nak tdo dlm kete sbb tkot eyra plak tak leyh nak bgn pg … da la eyra pon demam gak … tengah sdap2 kitorg tdo, tbe2 ad due org polis dtg ketuk tingkap kete … hadoi … time tu aku dgn eyra da glabah da … polis tu mntak ic n lessen …

perbualan antare polis n bf aku : 

polis :“knape tdo dlm kete ? tak ad uma kew?”

bf :"bkn tak ad uma tp kesian tgk dorg … da la demam lpas tu kat uma sorg2. Tkot ape2 jd ssh plak tu yg kitorg tdo kat sini" ...

polis :“ tak pe lah kalo mcm tu … korg smbng la tdo … abg bkn ape, td ad kes … hati2 la yea …”

lpas je polis2 tu blah, aku dgn leganya berkate FUH! LEGAAAAAA … tp dlm hati je la ... ahhahahha 



KES KETIGA : 

bf aku amek aku kt uma lbh kurang dlm pkol 5 pm .. dy ckap nak blik uma nk mnd n mmbuang sgale mcm yg da lme tersimpan (memerut dlm bilik kecik) then baru p mkn  … yg aku nie sbagai gf yg mithali la kan, menanti la dgn pasti dlm kete … mase terus berlalu … aku tgk jam da 45 min dy kat dlm uma tuh … aku da isau da nie … tak pnah2 dy bersiap mcm pompuan … hahhahah … tp aku relaks lg … biler aku tgk jam time tu da pkul 6.20 pm … haish tak leyh jd nie … dgn muka tak tau malu, aku pon kua la dr kete n p la ketuk pntu uma bf aku nie … makin kuat aku ketuk n mkin bnyak aku bg slm, tp sunyi sepi tanpa kate(da mcm ayt drama ptg2 plak la an ) … tgn aku da skit akibat mngetuk pntu pnyer psal, n aku pon da fedup sbb jiran2 da tgk aku len mcm, aku pon msok la kete bukak econ (sebab nk sjukkn bdn je bukan nk sjukkan hati yg pnas) … aku tgok jam da pkul 6.45 time tuh … aduh … da la dy kne msok kje pkol 7 pm .. aku plak yg isau … da la npon dy kat aku, npon aku pon kt aku … buntu pnyer psal, aku p la kol si bob …

perbualan antare aku n bob : 

aku : “bob!!! Tlg aku !!! mcm mner nk kjotkan si bobby nie??? Dy tdo kat uma tuh … da la npn dy kat aku, npon aku pon kat aku … mcm mne nie bob ??? sat g pkol 7 nk msok kje da …”

bob : “ tak pe2 kjap lg aku smpai bt 3 tlg kjotkan bobby … bhahhahahha …” ( dengan nada suare yg slumber)

tak gune pnyer kwn ( hati aku berkata la)… last2 aku msg oun soh dtg tlg kjotkan si bobby nie … baru je msg tu smpai, aku prasan dy da bgn da … hah … ape lg … mase tuh aku mulelah ambek mood nek hangin aku … hhahhahaha … (awek yg kejam kan ) … tp aku sje je wt muke mara … dy dgn rasa bersalahnye berkali2 mntak map dgn aku … haish … sebenarnye aku tak mara… aku tau dy pnat kje siang mlm n tak ckop rest … tp mase tu aku tgah lapa …




KES KEEMPAT : 

bf aku abes keje pkol 3 am … niat nk mkn tros trbntut sbb pwot aku da msok angin… then kitorg lpak la kat extream park … bf aku nie mntak picitkan kpale sbb pening … sebagai awek yg baik, aku tlg la pcitkn kpale dy … tak lame lpas tu, aku prasan ad kete park kat blakang kete bf aku … lame gak arr dorg perhatikan kitorg … bf aku ni plak tros ajak p mkn … dorg mgkn nmpak kitorg mcm nk blah, dorg tros je paking kete btol2 sbelah kete bf aku … n dgn muke slamber badaknye mntak ic n lessen …

perbualan antare bf aku n bro tuh : 

bf : “abg nie sape eayk???”
bro :“polis dr ipd shah alam.. kalo tak caye jom ar p balai” …

(bf aku bg reaksi nk trun dr kete, tibe2 soklan nie yg bro tuh tnyer)

bro : “da kawen ke blom?”
bf : “blom..”

aku da plik la (tp muke cuak tu jelas terpampang)… tbe2 mamat tu leyh plak ckap kat mmbr dy yg kitorg tak kawen lg … rupenyer si wanie ahmad yg mngenekan kitorg … kuang asam pnyer kwan … perghhh …. Time tu hanye Tuhan je la yg tau ape aku rase … dlm keadaan yg lapa plus terkejot berok sbb kne sergah, bersamaan menggigil satu bdn aku … hahhahaha … n dgn sng hatinye aku berkate WA KENA BEB!!! (dalam hati je lah …)


Hah tu la kes2 yg lucu yg pernah terjadi dlm idop aku … hadoi2 … kalo hari2 aku kne kejutan mcm tu JAHANAM la idop aku … aku harap hari ke lima nie taka de la ape2 bnda yg mngejutkan blaku kat kitorg lg …. Hehehhehehe …

Tiada ulasan:

Catat Ulasan